O bibliotece

Szczegóły

 

Zapraszamy do wypożyczalni uczniów klas I - VI. Są już przygotowane
dla Was aktualne karty czytelnika.

jablko.gif

BIBLIOTEKA - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II

w Koszęcinie

 

Książka jest naszym towarzyszem w samotności.
Łatwo wziąś ją ze sobą i czytać gdziekolwiek.
Z biblioteki można ją wypożyczyć za darmo 
i nie trzeba podłączać jej do prądu.

 

ZACHĘCAJMY DO CZYTANIA!!!

Książki rozwijają wyobraźnię i wrażliwość młodych czytelników, doskonalą ich umiejętność formułowania wypowiedzi, niwelują problemy z ortografią. Obcowanie z książką, to wspaniała wędrówka w fantastyczny wymiar, która przygotowuje do życia w skomplikowanym i pełnym pułapek rzeczywistym świecie. Lektura tekstów literackich zmusza do myślenia, określenia własnych poglądów i analizy sposobu postępowania. Kontakt z pozytywnymi bohaterami, zdolnymi do prawdziwej miłości, przyjaźni, odpowiedzialności czy altruizmu z pewnością pozostawi ślad w kształtującej się osobowości młodego człowieka.
Zachęcajmy zatem dzieci do kontaktów z literaturą. 

O BILIOTECE... 

Nasza biblioteka to duże przestronne pomieszczenie i jednocześnie szkolne centrum multimedialne, wyposażone w 4 stanowiska komputerowe, połączonych w sieć lokalną z szybkim dostępem do Internetu, urządzenie wielofunkcyjne- skaner; drukarka i ksero. W bibliotece jest wolny dostęp do półek. Jak korzystać z biblioteki czytelnicy uczą się na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej. Nasz księgozbiór nie jest duży, ale bardzo przydatny dla ucznia i nauczyciela  - postawiliśmy na jakość i przydatność.

 

Dążymy do udzielania szybkiej i pełnej informacji, tworząc sprawny i wygodny dla ucznia aparat informacyjny.  Biblioteka wspomaga realizację procesu nauczania i wychowania. Udziela pomocy w zdobywaniu przez uczniów umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystani informacji z różnych źrółdeł. Biblioteka prowadzi współprace ze świetlicą prowadząc wspólne zajęcia multimedialne. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom i wymaganiom czytelników  rozwijając i zaspakajając ich potrzeby czytelnicze i informacyjne. 

"Czytanie dobrych książek jest niczym rozmowa z najwspanialszymi ludźmi minionych czasów" 

Kartezjusz

AKTYW BIBLIOTECZNY

Przy bibliotece działa grupa uczniów pragnąca brać żywy udział w życiu szkoły - AKTYW BIBLIOTECZNY. 

Łącznicy biblioteczni tzw. aktyw wybierany na początku każdego roku dba o właściwe wypożyczenia w swojej klasie, a także pomaga w układaniu książek, wykonywaniu gazetek oraz w przygotowaniu imprez bibliotecznych. 

Praca aktywu bibliotecznego skupia się na następujących zagadnieniach: 

I. Praca nad książką 

- Reperacja uszkodzonych egzemplarzy 

- Układanie książek na półkach 

- Pomoc przy wypożyczeniach           

- Wypełnianie kart czytelników 

II. Prace porządkowe i estetyczne. 

- Dbanie o porządek i estetykę pomieszczeń bibliotecznych 

- Układanie czasopism 

Dbanie o zieleń 

III. Udział w organizowaniu imprez bibliotecznych.

- Organizowanie konkursów 

- Przygotowywanie przedstawień 

Podczas przerw w bibliotece dyżurują uczniowie, pomagając czytelnikom w wyborach czytelniczych, dbają o zieleń i porządek na półkach ze zbiorami. 

Członkowie Aktywu Bibliotecznego biorą aktywny udział w imprezach i akcjach szkolnych. 

Uczniowie współpracujący z biblioteką wyrabiają w sobie umiejętność pracy z książką, uczą się systematyczności, odpowiedzialności za wykonywaną pracę, kulturalnego zachowania, współpracy w grupie, nawiązują przyjaźnie, rozwijają kulturę czytelniczą całej społeczności uczniowskiej.

 Dobrze zorganizowany Aktyw Biblioteczny usprawnia pracę biblioteki. Praca z uczniami należącymi do aktywu bibliotecznego pozwala lepiej poznać zainteresowania i problemy uczniów. Dzięki tej współpracy działalność biblioteki jest bardziej widoczna w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, wzrasta jej prestiż.

 

Pasowanie na czytelnika 

       Jak co roku w bibliotece szkolnej odbyło się pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych przygotowane przez bibliotekarkę p. Aleksandrę Maroń. W tym roku pasowane były klasy 1a, 1b, 1c, 1d. 

Pani bibliotekarka rozmawiała z dziećmi o poszanowaniu książek, sposobie wypożyczania i trzymania książek w domu. Dzieci doskonale zdawały sobie sprawę z tego, jakie  prośby mają książki.

        Następnie odbyło się pasowanie na czytelnika. Najpierw pani bibliotekarka odczytała tekst przyrzeczenia, a wielką encyklopedią dotykając prawego ramienia każdego ucznia mówiła: "Pasuję Cię na czytelnika naszej szkoły". Po przyrzeczeniu chętne dzieci mogły wypożyczyć sobie książkę.

       Głównym celem tej imprezy czytelniczej była reklama biblioteki szkolnej i zachcenie najmłodszych uczniów do korzystania z jej zbiorów. To miejsce w szkole powinno kojarzyć się z miejscem bezpiecznym, przyjaznym, radosnym, gdzie uczniowie są mile widziani, miejscem, które będą chętnie odwiedzać.

Dla pierwszoklasistów ten dzień będzie pełen wrażeń i zapewne przeżycia związane z uroczystością na długo zostaną w ich pamięci. Będzie to pierwsze spotkanie najmłodszych czytelników z biblioteką. Mam nadzieję, że uczniowie ci chętnie będą tu przychodzić i brać udział w kolejnych uroczystościach, konkursach.

 

 

Godziny Pracy

Szczegóły
Biblioteka
Harmonogram pracy biblioteki
 

GODZINY   PRACY  NAUCZYCIELI  BIBLIOTEKARZY   W  SZKOLE  PODSTAWOWEJ

 IM.  JANA  PAWŁA  II  W  KOSZĘCINIE  W  ROKU  SZKOLNYM  2016/2017

 

Poniedziałek 

7.55 - 15.35

Wtorek 

7.55 - 11.40

12.25 - 13.40

14.20 - 15.15

Środa 

7.55 - 8.40

11.30 - 15.35

Czwartek 

7.55 - 11.40

12.25 - 13.40

Piątek 

7.55 - 12.40 

 

 

Wykaz lektur

Szczegóły

 Lista lektur dla klas I- VI

według nowej podstawy programowej

 

Klasa I

 

M. Strękowska-Zaremba, „Leniwe literki”

W.Widłak, „Pan Kuleczka”

M.Strzałkowska, „Miłość,radość,smutek,lęk”

G.Kasdepke, „Detektyw Pozytywka”

A.Onichimowska, „Zasypianki na każdy dzień miesiąca”

R.Jędrzejewska-Wróbel, „Królewna”

K.Makuszyński, „O wawelskim smoku”

E.Zubrzycka, „Powiedz komuś !”

J.Brzechwa, „Brzechwa dzieciom”

D.Gellner, „Zwariowane podwórko”

Encyklopedie dla dzieci

 

Klasa II

 

K.Makuszyński, „120 przygód Koziołka Matołka”

W.Chotomska, „Pięciopsiaczki”

W.Chotomska, „Legendy polskie”

J.Tuwim, „Wiersze dla dzieci”

G.Kasdepke, „Ostrożnie! Wszystko co powinno wiedzieć dziecko, 

żeby mogło bezpiecznie bawić się w domu”

M.Strzałkowska, „Rady nie od parady”

Ch.Perrault, „Bajki”

A.Mikita, „Bajki w zielonych sukienkach”

G.Kasdepke, „Z piaskownicy w świat”

Encyklopedie dla dzieci

 

Klasa III

 

K. Drzewiecka, „Piątka z Zakątka”

E.Zubrzycka, „Słup soli”

L. Buscaglia, „Jesień liścia Jasia”

M. Krajewska, „Mój młodszy brat”

A.A.Milne, „Kubuś Puchatek”

H.Ch.Andersen, „Baśnie”

G.Kasdepke, „Co to znaczy… czyli 101 zabawnych historyjek, które pozwlą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzień”

M.Strzałkowska, „Raj na Ziemi, czyli Rady nie od parady II”

M.Kamiński, „Marek-chłopiec, który miał marzenia”

 

Klasy IV-VI

 

Klasa IV

C.Collodi,”Pinokio”

A.Lindgren, „Bracia Lwie Serce”

R.Goscinny, J. Sempe, „Mikołajek”

J.Brzechwa, „Akademia Pana Kleksa”

F.H.Burnett, Tajemniczy ogród

 

Klasa V

L.M.Montgomery, „Ania z Zielonego Wzgórza”

M.Twain, „Przygody Tomka Sawyera”

C.S. Lewis, „Lew, czarownica i stara szafa”

F.Molnar, „Chłopcy z Placu Broni”

J.Olech, „Dynastia Miziołków”

 

Klasa VI

I.Jurgielewiczowa, „Ten obcy”

D.Terakowska, „Władca Lewawu”

E.Niziurski, „Sposób na Alcybiadesa”

K.Makuszyński, „Szatan z 7 klasy”

M. Konopnicka, „Dym”

 

   
Projekty "My Future Is Up to Me" i "Me - a small living part of the incredible world"
Program Comenius "Uczenie się przez całe życie" 
przykładem dobrej praktyki

 
 
 
 
   
© ALLROUNDER