Regulamin Projektu “Learning with cartoons and animations”
Erasmus+ KA2 Edukacja Szkolna
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszęcinie
Informacje ogólne:
-
Projekt Erasmus+ KA2, zatytułowany “Learning with cartoons and animations”, realizowany jest w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszęcinie w okresie od 01.09.2015 do 30.09.2017 roku.
-
Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ KA2 sektor Edukacja Szkolna przyznanych szkole w kwocie 44200.00 Euro
-
Jest to projekt międzynarodowy, w którym współpracujemy ze szkołami z Turcji, Bułgarii (2 szkoły), Grecji, Rumunii i Czech.
-
Językiem roboczym projektu jest język angielski.
-
Celem projektu jest rozwijanie umiejętności z zakresu ICT, tworzenie animacji komputerowych z wykorzystaniem narzędzi dostępnych online. A ponadto, poznanie dziedzictwa kulturowego krajów partnerskich projektu, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice kulturowe, historyczne i społeczno-ekonomiczne. Projekt będzie promował tolerancję i zrozumienie.
-
Projekt skierowany jest do uczniów klas IV – VI Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszęcinie.
-
Udział w projekcie jest bezpłatny.
-
Wśród uczniów klas IV – VI Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszęcinie zostanie wyłoniona grupa, która odpowiedzialna będzie za realizację działań określonych we wniosku aplikacyjnym.
-
Spośród uczniów z grupy projektowej, wyłania się uczniów kwalifikujących się do udziału w mobilnościach (wyjazdach zagranicznych) według określonych kryteriów.
-
Opiekę nad uczestnikami wyjazdu sprawują:
a. opiekunowie – podczas podróży, w czasie zajęć organizowanych przez szkołę goszczącą
b. rodzina goszcząca – podczas przebywania z rodziną goszczącą
11. Kwota dofinansowania otrzymana ze środków Programu Erasmus+ KA2 edukacja Szkolna przeznaczona jest na realizację działań lokalnych oraz na pokrycie kosztów mobilności w wysokości zależnej od liczby planowanych wyjazdów.
II. Główne cele projektu:
-
Rozwijanie umiejętności ICT przez uczniów i nauczycieli poprzez udział w warsztatach organizowanych w szkołach partnerskich.
-
Zastosowanie nowych umiejętności i zdobytej wiedzy na zajęciach lekcyjnych w tworzeniu materiałów dydaktycznych, prezentacji animowanych, itp. w ramach realizacji działań lokalnych projektu.
-
. Odkrywanie tożsamości kulturowej poprzez poznanie innych kultur, bezpośredni kontakt z rówieśnikami z innych krajów.
-
Pogłębienie motywacji uczniów do nauki, rozwijanie kreatywności i wyobraźni.
-
Doskonalenie znajomości języka angielskiego, umożliwienie uczniom używania go w
komunikacji pośredniej i bezpośredniej.
6. Poznanie historii, kultury, tradycji , języka krajów partnerskich .
7. Poznanie systemów szkolnych – funkcjonowania, organizacji; odkrywanie nowych metod pracy; wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami różnych przedmiotów.
8. Promocja szkoły w środowisku lokalnym oraz w szerszych kręgach społecznych, wprowadzenie szkoły w wymiar europejski.
9. Rozwijanie u uczniów umiejętności samooceny oraz pracy w grupie.
10. Doskonalenie umiejętności komunikowania się , wspieranie i rozwijanie poczucia własnej wartości i pewności siebie.
11. Poznanie własnej historii i tradycji, a także tradycji i kultur innych krajów europejskich. Rozwijanie szacunku i tolerancji dla innych kultur, tradycji i religii.
12. Spotkania uczniów ze szkół partnerskich – wymiana doświadczeń, doskonalenie znajomości języka
angielskiego, poznanie podstawowych zwrotów w językach szkół partnerskich, wzajemna integracja .
13. Udział w zajęciach pozalekcyjnych w ramach realizacji działań projektu.
14. Upowszechnienie produktów końcowych projektu w środowisku szkolnym i lokalnym.
III. Zasady uczestnictwa w projekcie:
-
Uczestnikiem projektu może zostać każdy uczeń klas IV – VI Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszęcinie. O liczbie uczniów biorących udział w projekcie decydują specyfika działań podejmowanych w projekcie oraz kompetencje uczniów niezbędne do wykonywania zadań.
-
Udział w projekcie jest dobrowolny.
-
Uczniowie zakwalifikowani do grupy projektowej podpisują oświadczenie będące zobowiązaniem do rzetelnego wykonywania powierzonych obowiązków.
-
Powyższe oświadczenie podpisują również rodzice / opiekunowie prawni zakwalifikowanych uczniów.
-
Do wyjazdów zagranicznych kwalifikują się uczniowie należący do grupy projektowej, wykazujący się zaangażowaniem w realizację działań. Ponadto muszą oni także spełniać poniższe kryteria:
– wysoka frekwencja na spotkaniach grupy
– aktywny udział w pracach projektowych (tj. liczba wykonanych zadań, jakość ich wykonania i czasochłonność);
– terminowość wykonywania prac
– wiedza i umiejętności niezbędne do poprawnego przygotowania i zaprezentowania poszczególnych działań projektowych;
– znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację
– ocena z zachowania co najmniej dobra
– wysoka kultura osobista
– udział lub wygrana w konkursach związanych z realizacją projektu organizowanych przez szkołę;
– gotowość przyjęcia gości ze szkół partnerskich
– pisemna zgoda rodziców na udział w wyjeździe
– posiadanie aktualnego paszportu/dowodu tymczasowego.
Ponadto, wszystkie kandydatury uczniów chętnych na wyjazdy zagraniczne będą konsultowane z wychowawcami oraz dyrekcją szkoły.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, Dyrektor szkoły ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do Dyrektora szkoły.
3. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej projektu i szkoły.